als ik achter de computer zit en ben poker aan het spelen ga ik altijd met me been bewegen. je zet je voet alleen met het voorste gedeelte op de grond en dan open neer bewegen. het lijkt of ik dan veel win _________________
Ik had voor de wedstrijd altijd, eer mijn rechterschoen dan pas mijn linkerschoen, mijn kettnig altijd op het laatste moment pas af, de avond ervoor lekker uiteten en chillen in de bioscoop ofzo, anders ging het echt neit goed _________________
Ik doe niet aan bijgeloof, je hebt je eigen leven in handen, misschien niet elke situatie, maar je bent er altijd zelf bij, geen goden of engelen of smurfen of andere verzinsels die ook maar iets invloed hebben op je vrije wil _________________ "Hi I'm NOT Lance, and I'm NOT an addict"
Bijgeloof, geen last van. Heb geen geluksbrengende dingetjes nodig ofzo.
Ik vroeg me deze week toevallig nog wel af hoe mensen ooit verzonnen hebben dat dingen als konijnepootjes geluk brengen... Echt, hoe zijn ze er ooit bij gekomen! _________________
Achter zo'n dingen zit meestal iets achter hoor , in het verre verleden volgens mij _________________ What happens on the mile stays on the mile. Always has...
Ja, allicht zit er iets achter, de vraag is alleen wát. Wanneer bedacht wie waarom dat konijnepootjes geluk zouden brengen. Of hoefijzers for that matter. _________________
Een hoefijzer boven de deur hangen zou geluk brengen. Het is echter wel van belang hoe dat gebeurt. De juiste wijze is met het open gedeelte naar boven, een soort U-vorm dus, zo vangt het het geluk op. Andersom zal hij dat niet doen, sterker nog: er wordt gezegd dat hij dan pech zal brengen.
Ook een kapot hoefijzer over de rechterschouder gooien zou geluk brengen.
Eén van de oudste verhalen waarin de bijzondere eigenschappen van het hoefijzer worden beschreven, is de legende van Sint Dunstan, een Engelse bisschop die leefde in de tiende eeuw. Hij was niet alleen een groot geleerde maar ook musicus en edelsmid. Op zekere dag kwam de duivel bij de bisschop langs en vroeg hem zijn hoeven te beslaan. Dunstan zag meteen wie hij voor zich had, bond de duivel vast, zette één van zijn tangen op de neusgaten van de duivel en dwong hem zo te beloven dat hij nooit een huis zou binnengaan waar een hoefijzer aanwezig was. Er bestaan afbeeldingen van Sint Dunstan waarop hij de duivel met zijn tang bij de neus heeft. Het is waarschijnlijk de oorsprong van het gezegde iemand bij de neus nemen.
Hier heb je het antwoord op je vraag _________________ What happens on the mile stays on the mile. Always has...
ik gooi liever een hoefijzer tegen Minister President Balkenende zijn hoofd, dat brengt veel MEER geluk! _________________ "Hi I'm NOT Lance, and I'm NOT an addict"
Dingen als het lot enzo.
En tarotkaarten, die kloppen altijd bij mij. Heel vreemd...
Bovendien nog een hele rare: Altijd als ik aan het einde kom van een dagboek, gaat de relatie uit met degene waar het dagboek is mee begonnen. Dit is nu al voor de derde keer op rij, en na 3x vind ik het niet toevallig meer! Volgende keer koop ik een mega-dagboek en schrijf ik er nooit in _________________