hey mensen ik zelf ben niet egt boeddistisch ofzo ik heb wel veel van die poppjes enzo maar is er hier iemand die het wel is ?? of iets in die richting doet was ik wel ffies benieuwd na
Nou ik ben niet boeddhistisch, maar ik vind wel dat er hele goede dingen in zitten. Over dat je de boeddha in jezelf moet vinden enzow. Ben ik het wel mee eens... _________________ Dit zinnetje staat onder al mijn berichtjes..
ja precies dat vind ik dus ook ik vind dit geloof persoonlijk 1 van de beste die er is je moet eerst jezelf helemaal kunnen maken en dan pas verder kijken naar andere het heeft wel iets en die boedha beeldjes zijn altijd heel leuk om neer te zetten vind ik dan weer hoor :
Okay... En waar hoort karma ook alweer bij? Dat is het hindoeisme toch? Of was dat ook boeddhisme? Dat vind ik ook een superuitvinding... _________________ Dit zinnetje staat onder al mijn berichtjes..
Nee, hindoeisme geloof ik... Ik geloof verder niet in dat karmagebeuren, maar een heleboel mensen wel en daar wordt de wereld beter van... _________________ Dit zinnetje staat onder al mijn berichtjes..
Ik zeg ook niet dat je boeddhist bent, maar volgens mij zit in alle geloven wel iets goeds en als je je daaraan houd is dat helemaal perfect, bijvoorbeeld dus het idee van Karma, maar ook de 10 geboden en die zuil van de islam dat je geld aan de armen moet geven enzow... Vind ik puik! _________________ Dit zinnetje staat onder al mijn berichtjes..
ja zekker maar ik vind wel dat iedereen mag geloven wat hij wil en mensen niet moeten dwingen in een geloof dus als je ouders iedere zondag naar de kerk gaan dan hoef dat voor die kinderen nog niet zo te zijn maar meestal gebeurt dat wel en dat vind ik persoonlijk niet okeej en er word veel meer verzonnen in dat soort dingen dan waar het geloof eigenlijk voor staat !
Ja dat vind ik ook raar, van die tieners die perse naar de kerk moeten. Ik ging vroeger wel altijd met mijn ouders, maar die gaan nu ook nooit meer en ik mag het dus ook zelf weten. Ik ga wel altijd naar catechesatie, maar dat vind ik ook gewoon gezellig... _________________ Dit zinnetje staat onder al mijn berichtjes..
ik geloof echt in karma. want 'what goes around, comes around' en dat klopt echt. tenminste.. ik heb het vaak genoeg gezien, bij mezelf en bij anderen.
Ik vind het 'wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet' heel goed. Ook in de versie 'wat gij wilt dat u geschied, doet dat ook een ander'. _________________
Dat is tenminste een geloof waarbij niet veel gevochten wordt op het moment. Van die boeddhisten hoor je nooit wat. Ik zie het dus als een vredelievend geloof en ik steun ze. _________________ Ik word agressief als ik niet NU onmiddellijk mijn dagelijkse shot Prison Hotties krijg toegediend...