ik geloof niet specifiek in god,, maar ik geloof wel dat als je dood bent dat je opnieuw terug komt in het leven en dat de doden over je waken... _________________ PB...
Wentworth,,, oeff,, *kijkt verliefd*
Ik geloof wel in God. En waarom? Als ik de Bijbel lees voel ik dat God bestaat en dan weet ik dat ik niet bang hoef te zijn voor de dood of wat daarna komt. Daarbij heb ik dingen, noem het maar wonderen, meegemaakt waardoor God zich heeft laten zien. Niet letterlijk natuurlijk, want niemand kan God zien, maar het is geen toeval dat na gebed iemand geneest van een ziekte waar de artsen geen genezing voor hebben.
@ xPB: heb jij de wind weleens gezien? Ja, vast wel de effecten (ritselende blaadjes), maar de wind zélf? Toch twijfel je er niet aan dat die bestaat. Zo heb ik dat ook met God. Je kan Hem niet zien, maar Hij is er wel. In de Bijbel staat zelfs: Zalig die niet zien, maar toch geloven! _________________
daar heb je een punt ja ! nee ik geloof niet zo in God zelf ,maar ook wat andere al zeide, ik geloof er wel in dat er iets na de dood moet zijn. maar of God bestaat is voor my egt nog een vraag snapje _________________ No one can outrun their destiny..
Hoi,
Ik geloof ook in God,. En ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het gek vinden om in God te geloven, want ja, wie ziet hem nou eigenlijk? En wie heeft het bewijs dat een bepaald effect van iets van God komt? Ik begirjp dat wel. Maar daarom is het ook een kwestie van geloven.
Wat er net al gezegd is, veel dingen zijn niet echt waarneembaar, kijk maar naar de begrippen ruimte of tijd, of de wind inderdaad. Die dingen kun je niet zien, toch nemen we aan dat ze er zijn. Misschien omdat we ze nodig hebben?
Als ik kijk naar al het wonderlijke en mooie in het leven en op de wereld, en als ik denk aan een oneindig heelal (nog zo iets wat niet te omvatten is, maar wat wel bestaat) dan denk ik bij mezelf dat dit oppervlakkige leventje nooit alles kan zijn en er meer achter zit. We zijn hier niet toevallig, ontstaan, perongeluk.
Ik zal nooit iemand afrekenen op dat hij of zij niet gelooft ofzo. En geloven geeft ook niet alle antwoorden. Maar wel hoop.
ja die ^heeft misschien wel gelijk ofzo maar ik geloof nog steeds niet in god _________________ »welcome to prisneyland fish«
sjatjee doe bus mien alles xxx hvd Joyce
Lelle zegt het al heel mooi, geloof geeft niet alle antwoorden maar wel hoop. Ik snap jou wel hoor, xprisonliciousx, geloven doe je niet zomaar even na het lezen van een paar reacties op een forum. Vraag maar eens aan een paar gelovigen hoe zij tot geloof zijn gekomen, je zal waarschijnlijk steeds een andere versie krijgen. Want God spreekt tot iedereen op een andere manier... vraag is of je wilt luisteren. Wij mensen hebben een eigen wil gehad, dus je kan voor God kiezen of tegen Hem. Er is helaas geen middenweg.
En ook in overeenstemming met Lelle: ik zal nooit iemand veroordelen op wat diegene gelooft. Dat vind ik ook zo mooi aan de Bijbel: er wordt opgeroepen om van je naaste te houden, maar óók van je vijand, die moet je zelfs zegenen! Nou is het geen kunst om van iemand te houden die ook van jou houdt, maar moet je nagaan... je mag ook je vijand niet oordelen. Maar als iedereen dat zo zou doen, zouden we ook geen vijanden meer hebben denk ik zo
Nogmaals, in God geloven betekent niet dat je meteen alle antwoorden hebt. Maar je weet dan wel zeker dat je een kind van God bent en dat je nooit echt dood zult gaan. Ik zie doodgaan hier op aarde meer als overstappen op een andere bus zeg maar
Vragen over het geloof mag je trouwens altijd stellen hoor, ik praat er graag over! _________________
WHoe denk jij dan over streng gelovigen?
-geen tv, internet enz...
-niks doen op zondag
-3 keer per week naar de kerk
Zorgt het geloof in dat opzicht niet voor een heleboel problemen en gedoe? _________________ Just do what you have never done before... Klik hier voor de grotere versie | Ontwerp door Daan Design
Je hoeft toch niet zo gelovig te zijn ? Je kunt ook gewoon geloven in God maar dat je dan gewoon normaal je leven hebt als alle andere mensen.
Ik heb me een hele tijd zwak gevoeld. Was ik vaak ziek en had ik bijna met iedereen ruzie. En dan ging ik 's avonds naar bed met een zelfverzekerend gevoel dat er toch nog iemand was die altijd bij me is, dat gevoel ben ik eigenlijk nooit kwijt geraakt.
In die tijd was mijn opa ook dood gegaan waar ik alles tegen kon/kan zeggen. En als ik dan 's avonds weer eens moest huilen en ik ging naar bed dan voelde ik me veilig. Net of mijn opa naast me zat om me te troosten;
Zo heb ik ook geesten, dat God en geesten iets met elkaar te maken hebben.
Maar ikzelf geloof niet specifiek in God, maar wel dat er iets meer is
Ik ga zelf maar 4 keer per jaar naar de kerk; kerstmis, op aswoensdag, met carnaval en met oud en nieuwjaar.
Er zijn ook mensen die nooit naar de kerk gaan en toch nog denken dat er meer is, al hoeft het geen God te zijn. _________________ **
If I could dream at all, it would be about you.
Ik geloof zelf ook dat er Iets is, maar wat het is weet ik niet, maar geloof zorgt zowiezo voor een boel problemen
denk alleen maar aan de kruisegings tochten in de middeleeuwen... _________________ Just do what you have never done before... Klik hier voor de grotere versie | Ontwerp door Daan Design
De kruistochten, inquisitie enzo worden inderdaad nogal eens tegen het christelijk geloof gebruikt. Ik kan die praktijken ook niet rijmen met een geloof dat in wezen om de liefde draait, maar de wereld zat toen qua macht van de kerk heel anders in elkaar. De kerk was niet alleen dat gebouw waar men zondags heen ging, maar ze bezaten ook veel grond en geld en dus een hoop macht.
En wat betreft streng gelovigen... Zo geloof ik in elk geval niet Mijn kerk is heel leuk en daar hoef je geen rok aan of een hoed op als je dat niet wilt, we hebben geen orgel maar een drumstel, gitaren, piano etc. en geen streng kijkende dominee máár wel rake preken! Want radicaal zijn vind ik erg belangrijk.
Ik denk niet dat het nodig is om 2x per zondag naar de kerk te gaan, niks te mogen doen op zondag, of niet te mogen internetten, tv kijken etc.. Kijk, ergens hebben die mensen wel een punt: er is veel rotzooi op tv. Maar ik denk dat je dan sterk genoeg moet zijn om op de uit-knop te drukken, die zit namelijk ook op zo'n ding.
De zondag voor mij ziet er zo uit:
Ik ga naar de kerk om 10u en kom daar graag m'n bed voor uit, want het is elke week weer een feestje. Je luistert niet alleen naar een preek, maar hebt ook gewoon lol met de rest van de gemeente en soms vloeit er ook een traantje. Moet kunnen vind ik. Na zo'n dienst ga je lekker koffie drinken en kletsen met elkaar. Daarna thuis eten, naar familie ofzo, maar ook vaak iets leuks doen met de jongeren uit de gemeente. Bepaald niet niks doen dus
Wat wel belangrijk is, is het verschil tussen bv. katholiek en protestants. In mijn ogen betekent het een wereld van verschil. Ik weet niet in hoeverre jullie daarin thuis zijn though, dus laat anders maar _________________
Ik ben katholiek opgevoed, en ging bijna elke zondag naar de kerk, ben misdienaar geweest (wat ik meestal heel leuk vond) dus ik weet redelijk waar je het over hebt.
Je hebt in alle opzichten gelijk met je punten, ik vind het knap dat je het allemaal zo kan verwoorden
(als is lekker niks doen op een zondag ook wel eens lekker _________________ Just do what you have never done before... Klik hier voor de grotere versie | Ontwerp door Daan Design
Ik geloof niet in God. Volgens mijn ouders geloofde ik er vroeger wel in. Ik kan me daar niks van herinneren. Ik zei wel dat ik in het verhaal van de schepping geloofde, omdat ik dat mooier vond dan de evolutietheorie, maar diep van binnen heb ik het altijd onwaarschijnlijk gevonden. _________________
Ik geloof dus echt niet in god he!.. sorry voor de mensen die er wel in geloven.. maar ik vind het echt dikke onzin.. en dat verhaal van de schepping v.d. aarde vind ik al helemaal onzin Ik vind sowiezo heel veel dingen die met geloof te maken hebben onzin (byna alles) _________________ Sara: I was part of your plan. Was it all an act?
Michael: At first, yes. I needed to be here. But then I wanted to be here. With you.
Sara: Right.
Michael: And it's killing me to know that you'll never believe that. Whatever you may think of me...this is about Lincoln. Don't make him pay for my mistakes.
We leven in een vrij land, dat mag je vinden. En ik ben blij dat ik hier de vrijheid heb om te geloven, in tegenstelling tot een land als Noord-Korea.
Trouwens, dikke onzin... ik vind het verhaal van er was niets, dat ontplofte, toen was er iets dat steeds groter werd, waarin een klontje tot aarde werd en uit het niets daar leven op kwam eigenlijk dikke onzin
Op bepaalde punten is de evolutie- en big bangtheorie ook erg moeilijk te geloven hoor! _________________
Dat is idd ook een weird verhaal maar je maakt my niet wys dat god de aarde heeft geschept.. en zeker niet in 7 dagen zo snel kan dat dus never.. heb laatst met anw allerlei theorieen geleerd van ontstaan v.d. aarde heeft ook te maken met aminozuren etc. maar na myn idee cker niet met god ik bdoel hoe kan je in iets of iemand gelove als je hem nooit ziet of wat? _________________ Sara: I was part of your plan. Was it all an act?
Michael: At first, yes. I needed to be here. But then I wanted to be here. With you.
Sara: Right.
Michael: And it's killing me to know that you'll never believe that. Whatever you may think of me...this is about Lincoln. Don't make him pay for my mistakes.
Er was toch een soort materie in de lucht
en dat perste tegen elkaar en toen kwam er een knal
ofzo? jaa ik heb toen spreekbeurt over heelal gehouden
alleen ik weet zelf niet meer echt
Ja ik weet niet wat ik moet geloven,
ik ben wel katholiek opgevoed
maar niet dat we elke zondag naa kerk ging dat dan
weer niet.. maja... Wie ben ik ? _________________