Geloof

Praat hier over de wat meer serieuze onderwerpen...

Moderators: Diana, Prisonbreak.nl Management, Prisonbreak.nl Mods

Diana
Prisonbreak.nl Mod
Prisonbreak.nl Mod

Bericht door Diana » di okt 24, 2006 8:19 am

goed gezegd Kellerman! :D

Ezzie
Bellick
Bellick

Bericht door Ezzie » di okt 24, 2006 10:45 am

Kellerman schreef:
Yo kellerman, is dat niet een beetje zwart/wit? Bij lange na niet alle kerken zijn met goud bekleed. De kerk int je 10% niet. Als je religies bestudeert, moet je ook verder kijken dan dat. Dus bij deze die tip en je zult versteld staan.
Ik had het met goud bekleed voornamelijk over rome e.d., bepaalde kerken, natuurlijk zijn niet alle kerken met goud bekleed.

Over het 10% van je inkomsten af staan... staat in de bijbel zelf, lees zelf maar na. In een aftakking van de Kerk genaamd Opus Dei is het zelfs, indien je echt lid wil worden verplicht.

En ik ken de 7 wereld religies goed genoeg om mijn mening en standpunt er over te hebben! Ik geloof in mezelf en of er wel of geen God/allah/goden/deus ex machina etc etc bestaat boeit me opzich niet zo heel veel, zo lang ik zelf maar persoonlijke groei en ontwikkeling ervaar en gelukkig ben met mezelf.
Heb daar zelf geen rijk leider voor nodig die mij zegt wat wel en niet mag.
Neuh, daar heb ik dus ook geen rijk leider voor nodig. Gelukkig zijn niet alle kerken zoals de Roomse. Daar heb ik ook niet zoveel mee op. Opus Dei is ook iets typisch Rooms. Maar ik neem aan dat je wel weet dat er een hemelsbreed verschil is tussen de Rooms-Katholieke kerk en de protestantse tak, daar is het absoluut geen goud dat glittert. Het afstaan van 10% staat inderdaad in de Bijbel. Maar daar staat dus niét dat je dat aan de kerk moet geven. Ik geef het gewoon aan het wereld natuur fonds ;) En eerlijk gezegd ook geen 10% hoor, gelukkig leven we niet onder de wet dus dat zal niet zo'n halsmisdrijf zijn.

En sure, natuurlijk mag je je mening over de wereldreligie's hebben, heb ik net zo goed. Zolang er respect is voor elkaars overtuiging moet dat gewoon kunnen!

Kellerman
Sucre
Sucre

Bericht door Kellerman » di okt 24, 2006 12:30 pm

Ik heb nog nooit in mijn hele leven iets echt aan gehangen, wat betreft religie heb ik hier en daar wat mee gekeken en wat dingen opgestoken die bij mij als persoon passen. Heb van de kerk tot Isckon (Hare Krishna), tot Islam teksten (Qu'ran/Koran) gelezen.
Uiteindelijk komt elk geloof op het zelfde neer, wees gelukkig, weet wat de gevolgen zijn van anderen pijn doen, dus leef zo goed mogelijk en doe zo min mogelijk anderen pijn.
Opzich hele logische regels, alleen wat mij meeste aan trok was een regel die Boeddhisme en Satanisme (nee niet duivels aanbidding) had:

Doe wat je wil, maar sta wel zelf in voor de gevolgen. (was de regel)

Veel christenen doen iets slechts, gaan paar keer biechten en 3 wees gegroetjes en het is weer prima. Dat vind ik dus klare onzin, aangezien ik van mening ben dat ieder mens in staat voor zijn eigen daden en geloof dat uiteindelijk de persoon ook alles terug op zn eigen dak krijgt. En geloof zeer zeker niet dat 3 wees gegroetjes bepaalde dingen kunnen recht zetten. Klare onzin in mijn ogen.
Maar goed dat is iig mijn geloof. Ik geloof graag in mezelf en eigen groei en ontwikkeling dus :)

Ezzie
Bellick
Bellick

Bericht door Ezzie » di okt 24, 2006 12:41 pm

Kellerman schreef:Ik heb nog nooit in mijn hele leven iets echt aan gehangen, wat betreft religie heb ik hier en daar wat mee gekeken en wat dingen opgestoken die bij mij als persoon passen. Heb van de kerk tot Isckon (Hare Krishna), tot Islam teksten (Qu'ran/Koran) gelezen.
Uiteindelijk komt elk geloof op het zelfde neer, wees gelukkig, weet wat de gevolgen zijn van anderen pijn doen, dus leef zo goed mogelijk en doe zo min mogelijk anderen pijn.
Opzich hele logische regels, alleen wat mij meeste aan trok was een regel die Boeddhisme en Satanisme (nee niet duivels aanbidding) had:

Doe wat je wil, maar sta wel zelf in voor de gevolgen. (was de regel)

Veel christenen doen iets slechts, gaan paar keer biechten en 3 wees gegroetjes en het is weer prima. Dat vind ik dus klare onzin, aangezien ik van mening ben dat ieder mens in staat voor zijn eigen daden en geloof dat uiteindelijk de persoon ook alles terug op zn eigen dak krijgt. En geloof zeer zeker niet dat 3 wees gegroetjes bepaalde dingen kunnen recht zetten. Klare onzin in mijn ogen.
Maar goed dat is iig mijn geloof. Ik geloof graag in mezelf en eigen groei en ontwikkeling dus :)
Jup, ik ken veel mensen die ongeveer hetzelfde in het leven staan als jij. En daar heb ik ook zeker respect voor. Gelukkig heeft ieder mens een eigen wil om te kiezen wat hij/zij gelooft. Jammer genoeg willen bepaalde overheden hun bevolking daar geen ruimte voor geven.

Dat van dat biechten en die weesgegroetjes vind ik ook onzin! Maar ja, ook dat is iets van de RKK. In 'mijn' kerk ligt dat heel anders. Dan komt zoiets op je eigen dak, zoals jij ook zei, en ben je zelf verantwoordelijk. Wij geloven dan dat door bemiddeling van Jezus, zoiets vergeven wordt. Maar alleen als je er zelf ook spijt van hebt. Daar kan geen priester, Maria of whatever iets aan veranderen.

Goed dat er op dit forum open over gesproken kan worden :)

Kellerman
Sucre
Sucre

Bericht door Kellerman » di okt 24, 2006 2:04 pm

Hoe combineer jij trouwens je geloof met je voorliefde voor foute mannen? (T-bag)...
Lijkt me, net zoals alles in het leven een botsing van 2 principes tegen elkaar :P

Ezzie
Bellick
Bellick

Bericht door Ezzie » di okt 24, 2006 2:27 pm

Kellerman schreef:Hoe combineer jij trouwens je geloof met je voorliefde voor foute mannen? (T-bag)...
Lijkt me, net zoals alles in het leven een botsing van 2 principes tegen elkaar :P
Haha, ja da's een goeie :D
't Is allemaal maar fantasie, al zal die voorliefde voor bad guys wel ergens van mijn 'dark side' ofzo komen, lol. Gelukkig val ik 'in het echt' gewoon op lieve jongens ;)

RG_
Prisonbreak.nl Crew
Prisonbreak.nl Crew
Contacteer:

Bericht door RG_ » di okt 24, 2006 2:38 pm

hmm beetje tegenstrijdig dan maar och fout zij n mag toch zeker wel :P

Ezzie
Bellick
Bellick

Bericht door Ezzie » di okt 24, 2006 2:57 pm

RG_ schreef:hmm beetje tegenstrijdig dan maar och fout zij n mag toch zeker wel :P
Een beetje fout is best lekker :lol:
Ik voel me daarin niet 'bezwaard' door m'n geloof hoor, en ik kijk ook net zo lief horrorfilms en ik speel ook wel eens magic the gathering, het leven van een christen is gelukkig écht niet zo beperkt! Gelukkig maar :roll:

Kellerman
Sucre
Sucre

Bericht door Kellerman » di okt 24, 2006 7:10 pm

Ik val natuurlijk onder de categorie fout :lol: tot op bepaalde hoogte, kies mezelf boven anderen

Summer
Gretchen
Gretchen

Bericht door Summer » di mei 08, 2007 11:14 am

ik geloof =)

*PiM*
Alexander Mahone
Alexander Mahone

Bericht door *PiM* » do mei 31, 2007 3:05 pm

nee geloof nergens in,vind t maar zeik

Unicorn
T-bag
T-bag
Contacteer:

Bericht door Unicorn » do nov 26, 2009 5:02 pm

Ik vind al het geloof maar grote bullshit.
Het is ontstaan om mensen in bedwang te houden waar de regering tekortschoot.
Maar ik respecteer en accepteer mensen die een geloof hebben natuurlijk wel. Ik vind het zelfs rete-interessant, maar ik blijf ertegen. En mensen die anderen proberen te bekeren moeten ook oprotten. Je moet anderen niets opdringen, kom nou zeg...
Ik ben dan wel weer licht BIJgelovig, maar dat is heel wat anders. Dat verzin je zelf, in principe :)

Plaats reactie