heb jij een geloof?? of geloof je niks???
Hier kan je het Posten!
ik heb niet egt een geloof, maar ik denk wel dat er een God is, als het leven voorbij is zeg maar, en geloof ook wel dat verhaal over een hemel, maar ik weet het nie het is zo moeilijk te begrijpen allemaal want er komt heel veel bij kijken, zo heb je ook een Hel of hoe mensen dat noemen, ik vind het wel een eng onderwerp maar ben ook benieuwt hoe jullie over bepaalde geloven denken _________________ http://img139.imageshack.us/img139/1096/michaelscofieldcopy1yz.gif
ik ben zelf Christen... maar weet niet wat ik allemaal moet geloven, maar ik denk wel dat er iets is na de dood.
ze zeggen dat mensen door een soort tunnel gaan of een poort.
maar ik geloof wel in bepaalde dingen. _________________ http://img139.imageshack.us/img139/1096/michaelscofieldcopy1yz.gif
Je signature is te breed, het maximale formaat van een signature is 400x90 pixels.
Ik ben christelijk,
Geloof in god maar ik vind het zo raar om voor te stellen dat we hierna in een hemel of hel terecht komen. Denk er liever niet te veel bij na en blijf gewoon geloven
ja dat vind ik ook raar, ik heb een oma en die is heel erg gelovig, maar zij heeft een strenge geloof, dus als je iets fout doet, moet je branden in de hel ofzo, ze heeft het er vaak met me over gehad en soms durf ik niks meer te doen vaak zijn het van die kleine dingen, geen piercings en tattoo;s en ik door die gesprekken heb ik daar allemaal geen behoefte aan zeg maar, maar ik vind het zo moeilijk want je wete niet of je het moet geloven ... _________________ http://img139.imageshack.us/img139/1096/michaelscofieldcopy1yz.gif
ja, inderdaad...
Ik ben ook naar The Da Vinci Code geweest... maar in die film komt veel waarheid in, het meest is eigenlijk waar. Daarom was de kerk er ook niet zo blij om dat ze er een film van gingen maken... _________________ http://img139.imageshack.us/img139/1096/michaelscofieldcopy1yz.gif
Je signature is te breed, het maximale formaat van een signature is 400x90 pixels.
Ik geloof zelf niet echt zo, tenminste niet dat God de aarde heeft geschapen, want dit zijn gewoon allemaal levende bacteriën geweest die zich miljarden jaren geleden hebben ontwikkelt tot waar we nu zijn. _________________
wel raar eigenlijk dat vraag iik me ook wel is af hoe is alles zo ontstaan, want met het geloof ook bestaat er in dat wereldje niks van dinosaurussen ofzo mar er worden wel allemaal opgravingen naar gedaan enzo :S _________________ http://img139.imageshack.us/img139/1096/michaelscofieldcopy1yz.gif
God heeft alles geschapen. En nu onderhoud Hij nog steeds deze schepping. Denk hierbij aan bijv. een regenbui na een lange droogte...
En over die dinosaurussen, die zijn er misschien wel geweest, maar die zijn uitgestorven misschien.
Ongeveer 4000 jaar geleden is er een hele grote zondvloed geweest (vergelijkbaar met de Tsunami) en misschien zijn die dieren toen wel omgekomen.
God heeft alles geschapen. En nu onderhoud Hij nog steeds deze schepping. Denk hierbij aan bijv. een regenbui na een lange droogte...
En over die dinosaurussen, die zijn er misschien wel geweest, maar die zijn uitgestorven misschien.
Ongeveer 4000 jaar geleden is er een hele grote zondvloed geweest (vergelijkbaar met de Tsunami) en misschien zijn die dieren toen wel omgekomen.
Na een droogte komt altijd een regenbui, hoelang die droogte ook duurt. Maar dit komt niet door God ofzo. Want door de droogte wordt het hier warmer, en door de warmte stijgt waterdamp op. Deze waterdamp vormt zich in de lucht een wolk. En als de druppels in de wolk te zwaar worden (het is verzadigd) dan vallen de druppels naar beneden. _________________
Na een droogte komt altijd een regenbui, hoelang die droogte ook duurt. Maar dit komt niet door God ofzo. Want door de droogte wordt het hier warmer, en door de warmte stijgt waterdamp op. Deze waterdamp vormt zich in de lucht een wolk. En als de druppels in de wolk te zwaar worden (het is verzadigd) dan vallen de druppels naar beneden.
Ja is zo, en toch bestuurd God al deze dingen. En dat is nu geloven.
mijn moeder is wel erg gelovig, maar ik niet zo
ik ben niet Atheïstish, of althans, misschien ook wel.
ik hecht er niet zo veel waarde aan, aan het geloof,
ik denk dat iedereen voor zich leeft, en misschien ook wel voor n doel,
Ik geloof ik ieder geval niet in het verhaal dat god de aarde gemaakt heeft,
daarvoor geloof ik toch eerder in de wetenschap.
Ik bestudeer religies, maar hang zelf niet graag vast aan een geloof, voordat je het weet staan ze aan de deur voor je 10% inkomen te innen (wat de kerk vroeger deed), dus nee daar pas ik voor, kerk is al lekker hypocriet bezig met ons vragen afrika te helpen terwijl ze zelf miljarden hebben, kerken met goud bekleed van binnen etc etc.
Ik neem liever van elke religie wat bij mij persoonlijk past en leef daar liever naar dan mezelf laten afpersen door een corrupte organisatie, maar dat is mijn mening _________________ "Hi I'm NOT Lance, and I'm NOT an addict"
Yo kellerman, is dat niet een beetje zwart/wit? Bij lange na niet alle kerken zijn met goud bekleed. De kerk int je 10% niet. Als je religies bestudeert, moet je ook verder kijken dan dat. Dus bij deze die tip en je zult versteld staan.
Ik ben lid van de hervormde kerk. Dat is geen hele zware kerk, maar ook geen kerk waar mensen met hun handen omhoog staan te zingen. De laatste tijd ga ik wel naar zo'n kerk en ik vind het daar heel tof. Ik geloof 100% dat God bestaat. Ik heb teveel aparte dingen ervaren om dat te ontkennen. Het geloof speelt een ontzettend belangrijke rol in mijn leven, het geeft mijn leven kleur en zin. Zonder God zou ik niet compleet zijn. Ik hoop dat jullie dat ook mogen ervaren. En echt, geloven doe je niet alleen met je gevoel, ook met je verstand. Dat vond ik vroeger niet altijd zo makkelijk, maar het groeit. En discussies als evolutie of schepping, dat vind ik niet zo essentieel. Al valt er heus wel wat zinnigs over te zeggen (tip: lees het boek "Degeneratie" van Peter Scheele).
Om een lang verhaal kort te maken: jep, ik geloof, ik kan me geen leven zonder geloof voorstellen! Het is fantastisch
En als je eens wat over geloof wilt vragen, vraag gerust. Hopelijk kan ik wat voor je betekenen. _________________
Yo kellerman, is dat niet een beetje zwart/wit? Bij lange na niet alle kerken zijn met goud bekleed. De kerk int je 10% niet. Als je religies bestudeert, moet je ook verder kijken dan dat. Dus bij deze die tip en je zult versteld staan.
Ik had het met goud bekleed voornamelijk over rome e.d., bepaalde kerken, natuurlijk zijn niet alle kerken met goud bekleed.
Over het 10% van je inkomsten af staan... staat in de bijbel zelf, lees zelf maar na. In een aftakking van de Kerk genaamd Opus Dei is het zelfs, indien je echt lid wil worden verplicht.
En ik ken de 7 wereld religies goed genoeg om mijn mening en standpunt er over te hebben! Ik geloof in mezelf en of er wel of geen God/allah/goden/deus ex machina etc etc bestaat boeit me opzich niet zo heel veel, zo lang ik zelf maar persoonlijke groei en ontwikkeling ervaar en gelukkig ben met mezelf.
Heb daar zelf geen rijk leider voor nodig die mij zegt wat wel en niet mag. _________________ "Hi I'm NOT Lance, and I'm NOT an addict"