Ik heb er 3
Het is echt een aanrader! Je hebt geen last van virussen en dat soort dingen, en je hebt ook een prachtige computer + systeem.
Waarom zou je iedereen na moeten doen door een PC te kopen? Alleen door bil scheets een plezier te doen?
En op een Mac kan je zelfs windows draaien, alleen dan heb je -net als een gewone windhoos bak- ook last van virussen, alleen die kunnen Mac OS X niet beïnvloeden.
Ik zelf ga liever voor een pc, puur omdat ie veel meer uitbreidings keuzes heeft dan een mac. Ook mac OS kent virussen, elk OS kent virussen en voor elk OS zijn virussen te schrijven.
Maar als je veiliger systeem wilt hebben moet je OF een goede firewall/virusscanner hebben en natuurlijk de nodige kennis over computers en windows, of je gaat over stappen op Linux (Ubuntu Linux is een van m'n favo's en geheel gratis thuis bezorgt (CD's). _________________ "Hi I'm NOT Lance, and I'm NOT an addict"
Laatst aangepast door Kellerman op di sep 19, 2006 12:41 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Ik zlef ga liever voor een pc, puur omdat ie veel meer uitbreidings keuzes heeft dan een mac.
Kijk eens naar de MacPro. Die heeft zelfs meer uitbreidingen dan een PC van 2000 euro (!)...
De processor, harde schijf (tot 2 TB intern), geheugen (tot 16 GB), videokaart, fan enz. ijn allemaal te vervangen...
Ook in de iMac is redelijk veel vervangbaar zoals harde schijf (tot 500 GB intern), geheugen (tot 3 GB) en videokaart.
In de Mac mini is inderdaad erg weingi uit te breiden (alleen harde schijf en geheugen), maar als je veel wilt uitbreiden, zou je eens kunnen kijken voor de Mac pro. ( http://www.apple.com/nl/macpro/ )
Kellerman schreef:
Ook mac OS kent virussen
Dit is FOUT! Er zijn tot nu toe helemaal GEEN virussen geonden voor Mac OS X.
Wel een paar trojans, maar helemaal geen virussen.
Kellerman schreef:
elk OS kent virussen en voor elk OS zijn virussen te schrijven.
Ook dit is fout, Mac OS X is een stuk beter beveiligd dan windows. Er hebben inderdaad een paar mensen trojans weten te schrijven voor Mac OS X, maar wat ze hooguit doen is een paar bestanden onklaar maken...
Kellerman schreef:
Maar als je veiliger systeem wilt hebben moet je OF een goede firewall/virusscanner hebben
Bij Mac OS X is dit niet zo. Ik heb op de laptop (PowerBook) een virusscanner staan, maar nog nooit (in 3 jaar) een virus gevonden (ook geen trojans). Er zaten wel virussen bij voor windows die hij had gevonden, maar die zijn niet schadelijk voor Mac OS X.
Ook wel logisch, want er zijn geen virussen voor Mac OS X
Kellerman schreef:
en natuurlijk de nodige kennis over computers en windows
Mac OS X leer je zo snel, dat je daarvoor echt geen kennis nodig hebt.
Het is gewon een stuk eenvoudiger.
Als je bijv. een plaatje van internet wilt halen, sleep je het gewooon naar dje bureaublad, of in een gewenst programma, bijv. je mail.
En (helaas ) je kan er zelfs windows op draaien...
Ik heb zelf geen mac, vind momenteel pc nog wel handig, maar de mac's worden wel steeds uitgebreider, bv. dat je windows er op kan zetten wel handig, misschien dat ik later er een koop, ik blijf nu eerst nog bij pc.
Men broer heeft wel de nieuwste macbook pro, supermooi ding. _________________
Ik heb zelf geen mac, vind momenteel pc nog wel handig, maar de mac's worden wel steeds uitgebreider, bv. dat je windows er op kan zetten wel handig, misschien dat ik later er een koop, ik blijf nu eerst nog bij pc.
Men broer heeft wel de nieuwste macbook pro, supermooi ding.
Volgens virusbestrijders is het Leap-virus het eerste virus voor Mac OS X. Wel waren er virussen voor eerdere versies van het Mac-besturingssysteem
Om maar 1 van de vele nieuws artiekelen te posten, elk systeem is te kraken, hacken of er bestaan schadelijke programma's/scripts voor genaamd virussen, zelfs linux (ook unix based) kent virussen, alleen zijn ze moeilijker te maken dan windows virussen, maar toch bestaan ze.
Een 100% veilig systeem is onmogelijk te maken, FBI is zelfs al meerdere keren gehacked of heeft last van virusjes gehad. Onze grote vriend Kevin Mitnick (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kevin_Mitnick) weet hier alles van
Quote:
The most widely-sold UNIX-based operating system, Mac OS X offers a unique combination of technical elements to the discerning geek, such as fine-grained multithreading, Mach 3.0 .... etc. etc.
Unix based dus, Linux is ook Unix based en kent ook al sinds aantal jaar virussen, alles dat geprogrammeerd en door mensen is gemaakt valt ook te kraken, of virussen voor te schrijven, is mijn mening
P.S. Trojaanse paarden vallen onder de virussen
Wederom... geef mij maar een pc met linux en windows eventueel geinstalleerd puur voor gamen, Mac heeft me nooit echt iets laten zien waardoor ik zou overstappen... maar wie weet als ooit amiga terug komt (een computer die me jaren geleden wel heeft weten te boeien)...
P.S. Ben je zelf een verkoper van Mac Systemen? Je weet iig een leuk verkopers praatje te houden Volgens Tell Sell is ook alles perfect wat ze verkopen haha, ik probeer maar wat te zeiken, Mac zou best wel goed zijn, maar gewoon niks voor mij... punt _________________ "Hi I'm NOT Lance, and I'm NOT an addict"
Trojaanse paarden moet je zelf activeren, virussen niet
Trouwens, er was idd één 'virus' bekend voor Mac OS X, maar dat bleek later ook een trojaans paard te zijn, dus je moest het zelf activeren. Het was een fotobestand, en als je die opende, maakte hij een stuk of 20 programma's onklaar. Al werd er bij sommige dan nog zelfs om een wachtwoord gevraagd... Dus zelf noem ik dat geen virus, maar ieder z'n eigen mening
Kellerman schreef:
Mac heeft me nooit echt iets laten zien waardoor ik zou overstappen...
Je zou hier eens kunnen kijken, maar het beste is om eens naar een Apple Centre te gaan, en daar eens achter een Macje zitten
Kellerman schreef:
P.S. Ben je zelf een verkoper van Mac Systemen? Je weet iig een leuk verkopers praatje te houden
Nee, ik ben geen verkoper
Kellerman schreef:
Mac zou best wel goed zijn, maar gewoon niks voor mij... punt
Ja, dan valt er niks aan te doen hè
mss zou je (zoals ik al eerder had gezegt) eens in een Apple Centre kunnen kijken, en daar even achter een Macje zitten