...maar het is het niet. Het is een soort van droom van me, iets wat ik echt wil doen, en enkele vrienden van me denken hier ook over na.
We zaten op school eens te denken, kwam ineens iemand met een idee zelf een film te maken. Dat hebben een paar vijfdejaars al eens gedaan, maar dat was niet zo'n succes. Verder dan een middagje op school kijken kwamen ze niet. Maar toen dacht ik aan het zo vette Prison Break, en misschien kunnen we een soort serie maken.
Niet commercieel, niet om ermee op tv te komen - ik ben ook wel zo snugger om te weten dat dat onmogelijk is - maar gewoon, om op een site te gooien, mensen kunnen het downloaden en gratis kijken enzo, just 4 fun.
Dat klinkt allemaal zo serieus, zo moeilijk enz. Maar met het goede materiaal kunnen we wel ergens komen, denk ik? En met "ergens" bedoel ik gewoon op het net.
Waarom ik nu dit topic maak? Mja, ik heb enkele puntjes waar ik jullie hulp bij wil inschakelen.
* Mogelijk? Zou het in ieder geval wel mogelijk zijn, daarmee bedoel ik qua materiaal enzo, zal het niet te duur zijn, hebben we sponsors nodig, mogen we fake-guns gebruiken enz.
* Het verhaal? Waarover MOET het volgens jouw gaan?
* Websites? Zijn er nog websites waarop ik tips kan vinden? Mensen die ookal met zo'n idee rondliepen? Enz.
Graag reageren of pm op die 3 vraagjes.
PS: we zijn met vijf mensen op dit idee gekomen, ondertussen hebben we zo'n 25 - 30tal mensen die willen meespelen. Lijkt me - om te beginnen - wel oke?
Graag een goedgevormde mening. Niet iets van:
"dit kan niet, je bent zo dom echt begin er niet aan"
liever dan iets van
"Hmm, heb je er wel goed over nagedacht, want...blabla"
Het is wel leuk om prison break als voorbeeld te nemen, maar als ik jullie was zou ik het niet zo ingewikkeld maken. Misschien als het een succes word dat je dan wel verder kan denken...
Het is wel leuk om prison break als voorbeeld te nemen, maar als ik jullie was zou ik het niet zo ingewikkeld maken. Misschien als het een succes word dat je dan wel verder kan denken...
succes
Trust me, we gaan geen fake-tattoo's maken en al helemaal geen pilletjes in onze huid verstoppen.
In het begin moet je vooral niet TE serieus bezig zijn, dan flopt iets zowiezo. Er zijn genoeg websites te vinden met informatie over hoe een eigen film/serie te maken en ook moet je goed zijn in video en audio bewerking, anders kom je al niet ver.
Maak gewoon als start wat grappige filmpjes (youtube materiaal) en al doende leer je wel verder.
Let ook vooral op films en series betreft de techniek er achter: Zoals Camera posities, special fx (kan al heel goedkoop met tomaten ketchup tot een 3d model gemaakt in maya over je scherm laten lopen), etc. etc.
Ja, ik kan zelf wel goed overweg met audiobewerking aangezien ik wel vaak dingen tape en dan soms wel bewerk. Er zit ook iemand bij, of 2 (die ene weet het niet van zichzelf lol =P), die goed met videobewerking om kan gaan. Het zal bij ons dus zijn dat IEDEREEN die eraan meewerkt achter de schermen, ook OP het scherm komt.
Suc6. _________________ Just do what you have never done before... Klik hier voor de grotere versie | Ontwerp door Daan Design
- Special fx (goedkope tomatenketchup fx tot het betere werk)
- Hoe te filmen (welke camerapositie, wanneer inzoomen, wanneer niet etc. etc. kortom film technieken)
- Schrijg een kort script van laten we zeggen maximaal 10 minuten en oefen wat met filmen en acteren
Daarna zo gauw je wat professioneler erin raakt kun je grotere scripts schrijven en betere special fx maken etc. _________________ "Hi I'm NOT Lance, and I'm NOT an addict"
We kunnen al perfect bloed maken, ook om bloed over te geven, bloedneus enz. Dat kunnen we al.
We zoeken alleen nog tips over hoe we een gebouw laten ontploffen, hoe we een persoon laten bloeden als er een schot is en hoe we mensen nou precies kunnen laten doodschieten , ik bedoel, hoe zorgen we ervoor dat het schot ook echt zichtbaar is?
Special FX maken is niet zo moeilijk, alleen shotwonden kun je op 2 manieren doen, shot waarbij je gelijk een gat ziet komen in de kleding of een schotwond waarbij je 2 film frames achter elkaar ziet.
Bijv: Je filmt iemand die schiet met een pistool, zonder slachtoffer in beeld te hebben en daarna schakel je direct over tot een filmpje van iemand met smink op zn voorhoofd (headshot) die dood neer valt, oftewel camera trukage _________________ "Hi I'm NOT Lance, and I'm NOT an addict"
een gebouw laten ontploffen , het is wel tamelijk veel werk . : Je maakt een gebouw in het klein achter , voorbeeld met gips en ofzo.. langs de buitenkan plak je foto's,... zodat het er dus tamelijk echt uit ziet . Dan maak je een bom die in het huis staat . (vb : een crofty bom explodeert een klein huis in 2 seconden ) . Je mag wel niet te veel inzomen anders zie je dat het een fake huis is . Ik weet niet of het zal lukken maar denk het wel _________________ What happens on the mile stays on the mile. Always has...
Leeftijd: 108
dat is wel tof idee! ;d
als film af is wil ik zeker kijken
maar mij zou het niet lukken
misschien jou wel. ;d
iig heel veel succes!
ik kan je niet helpen ofzo want ben niet bepaald slim ofzo xD
ghehe [a] _________________ **
If I could dream at all, it would be about you.