De merkwaardige populariteit van 'Prison Break's T-Bag
door Monique Brandt
Donderdag 25 oktober 2007 - Acteur Robert Knepper is het inmiddels gewend, maar voor een buitenstaander is het wel wat vreemd als hij op straat als absolute held wordt begroet. "Hé T-Bag, je bent geweldig", roepen voorbijgangers keer op keer enthousiast, verwijzend naar zijn personage in de serie Prison Break.
In die serie speelt Knepper namelijk de extreme bad guy, de verpersoonlijking van Het Kwaad, verpakt als tanige, gespierde rotzak. Maar moordenaar/verkrachter/pedofiel/racist Theodore Bagwell is evengoed enorm populair. Knepper: "Mensen vragen me wel vaker hoe het komt dat de kijkers zo dol zijn op T-Bag. Maar volgens mij zijn ze meer gefascineerd door hem. Ze vinden het geweldig om me te kunnen haten. Aan de andere kant is hij ook charmant en intelligent, zoals veel seriemoordenaars. Ik denk niet dat hij gek is. Hij is zich volkomen bewust van elke gewelddaad. Toch blijf je als kijker niet onberoerd door T-Bag. Hij is, juist omdat hij die aantrekkelijke kant heeft, de ultieme enge droom.".
Met zijn rol als gevangene nummer 89632, tot levenslang veroordeeld voor zes pogingen tot ontvoering, voor verkrachting en moord, is Knepper naar zijn eigen gevoel weer helemaal terug in de film- en tv-business. Lange tijd vreesde hij dat het gedaan zou zijn met zijn acteursbestaan, omdat hij geen rollen meer kreeg. "Net voordat ik werd aangenomen was ik volkomen, maar dan ook volkomen blut. Ik was in principe de láátste die in aanmerking zou komen want ik heb niet de bouw van een schurk, geen tatoeages, ik zie er niet ruig uit. Dus ik dacht: als T-Bag naar iemand kijkt, denkt hij: ik pák jou. Hij kijkt naar zijn aanstaande slachtoffer als naar een vette biefstuk, dat maakt hem op dat moment haast aan het kwijlen. Dus ik ontwikkelde dat enigszins begerig aandoende zenuwtrekje, T-Bag likt constant over zijn lippen. En hij heeft die charme, waarmee hij aantrekkelijk is voor zowel mannen als vrouwen."
Het werkte. De gastrol werd een vaste hoofdrol. Knepper: "In de meeste tv-series wordt de schurk op een gegeven moment door de held vermoord, maar ook in dit geval redt T-Bags charme zijn leven. Er is een oud gezegde in Hollywood dat luidt: 'Een tv-show is pas goed met een goede schurk'."
In Amerika zijn de opnamen voor seizoen vier inmiddels in volle gang. Knepper verwacht dat de serie, gezien het succes, nog wel een paar jaar doorloopt. "Ik heb getekend voor zeven jaar. Prison Break is een klassiek soort drama. De strijd om goed en kwaad, elementen als vergeving, liefde, dood. Kijkers houden van zulke verhalen, ik denk dat ze reality-televisie inmiddels wel beu zijn."
De oplettende lezer zal opgemerkt hebben dat er in het artikel opnames van seizoen 4 ter sprake komen.
Ons is tot nu toe nog geen nieuws van een eventueel seizoen 4 toe gekomen dus wij kunnen dit dus ook niet bevestigen.
Een mailtje naar de krant is onderweg.
Dit bericht was origineel gepost schofield-sona, Dank je. _________________ Just do what you have never done before... Klik hier voor de grotere versie | Ontwerp door Daan Design
seizoen 4 moet seizoen 3 zyn! gewoon een domme fout, ze zyn echt nog niet bezig met s4 ze filmen nu ep. 11 ofzo pas dus kan never, gewoon een stomme fout _________________ Sara: I was part of your plan. Was it all an act?
Michael: At first, yes. I needed to be here. But then I wanted to be here. With you.
Sara: Right.
Michael: And it's killing me to know that you'll never believe that. Whatever you may think of me...this is about Lincoln. Don't make him pay for my mistakes.
Klopt, een mailtje is onderweg naar de krant om bevestiging. _________________ Just do what you have never done before... Klik hier voor de grotere versie | Ontwerp door Daan Design
In Amerika zijn de opnamen voor seizoen vier inmiddels in volle gang.[/i] Knepper verwacht dat de serie, gezien het succes, nog wel een paar jaar doorloopt. "Ik heb getekend voor zeven jaar. Prison Break is een klassiek soort drama. De strijd om goed en kwaad, elementen als vergeving, liefde, dood. Kijkers houden van zulke verhalen, ik denk dat ze reality-televisie inmiddels wel beu zijn."
maar dan klopt dat toch ook niet als het een foutje was ?
nee is ook een fout! _________________ Sara: I was part of your plan. Was it all an act?
Michael: At first, yes. I needed to be here. But then I wanted to be here. With you.
Michael: And it's killing me to know that you'll never believe that. Whatever you may think of me...this is about Lincoln. Don't make him pay for my mistakes.
als het geen fout is weten we in ieder geval dat tbag niet dood gaat in seizoen3 en mss de komende 7 ook niet:p _________________
I am just linc, linc the sink XD
ja, maar ze hadden pb niet voor 7 seizoenen gerekend denk ook haast niet dat dat gebeurd véél te langdradig _________________ Sara: I was part of your plan. Was it all an act?
in 7 jaar tijd filmen ze echt niet 7 seizoenen hoor.. en ik denk dat dat Seizoen vier ook gewoon een typefout is.. Ik denk dat als er meer seizoenen komen dat het te voorspelbaar word en een slap aftreksel van de eerdere seizoenen... ze kunnen beter seizoen 3 tot een goed einde brengen en het dan zo laten.. of ze moeten natuurlijk met een geniaal idee komen maar k geloof dat ze bijna alle ideeen al wel hebben opgebruikt _________________ Jaaa ik leef ook nog... was in winterslaap xD
Ja idd, 7 seizoenen kan echt never by deze serie, ja het kan wel, maar dan wordt het saaai _________________ Sara: I was part of your plan. Was it all an act?
7 seizoen, ik weet het niet is wel erg veel maar ja als ze die net zo kunnen brengen als de seizoen 1/2/3 dan is het wel mooi, denk ik _________________ ''Prison Break'' gone but not forgotten''
Ik vind een seizoen 3 ook overbodig... de kracht is er grotendeels vanaf. _________________ Don't think that i won't remember what youre frontstep look like....
Ja klopt, ik had verwacht dat s3 sterk zou zyn, maar valt heel erg tegen! _________________ Sara: I was part of your plan. Was it all an act?
ik vind het wel best hoor hoe het nu is en idd als ze het tot seizoen 7 kunnen brengen zoals ze het nu hebben gedaan mogen ze van mij wel doorgaan en ik denk ook wel dat het ze lukt als ze het van plan zijn tenminste ik denk niet dat het té langdradig zal worden ze komen altijd met iets nieuws dus ze mogen nog wel ff doorgaan. maarja laten we maar ff afwachten op het vervolg van seizoen 3.
hmm ik denk wel dat er na dit seizoen een einde aan moet komen.. opzich vind ik het dan wel mooi geweest.. want zo kan je alsmaar doorgaan, en dingen verzinnen dat het op een gegeven moment niet helemaal meer logisch is _________________ Sara: I was part of your plan. Was it all an act?
"Mensen vragen me wel vaker hoe het komt dat de kijkers zo dol zijn op T-Bag. Maar volgens mij zijn ze meer gefascineerd door hem. Ze vinden het geweldig om me te kunnen haten. Aan de andere kant is hij ook charmant en intelligent, zoals veel seriemoordenaars. Ik denk niet dat hij gek is. Hij is zich volkomen bewust van elke gewelddaad. Toch blijf je als kijker niet onberoerd door T-Bag. Hij is, juist omdat hij die aantrekkelijke kant heeft, de ultieme enge droom.".
Hier sta ik niet echt van te kijken, veel vrouwen vallen op machtige mannen en veel mensen vinden seriemoordenaars interresante mensen, kijk hoeveel boeken/films er van zijn, gekste van al, er zijn seriemoordenaars die voordat ze de stoel op moesten gingen trouwen (ja letterlijk trouwen) met 1 van hun vrouwelijke fans, Sick and Twisted romance noemen wij dat and I am loving it! _________________ "Hi I'm NOT Lance, and I'm NOT an addict"
een seizoen 4?! Hmm, ik weet het niet hoor.. ik zou het natuurlijk wel heeeeel jammer vinden als prison break afgelopen zou zijn.. maar het word dan wel te langdradig! Eerder een soap dan een serie zowat.. _________________ 4815162342
GELUKKIG NIEUWJAAR IEDEREEN !
maak er een supertof jaar van, met heelveel Prison Break ;D