Plaats hier al het grappige, opmerkelijke of humoristische nieuws;
300 taxis achtervolgen dief
Vorige week dinsdag werd een vrouw in de straten van het Chinese Baoding overvallen door een man op een motor. Een taxichauffeur die het zag gebeuren zette de achtervolging in en riep via de radio zijn collega's op om hem te helpen. Tot zijn eigen verbazing hielpen onder meer 300 taxi's bij het achtervolgen van de man. De motorrijder verdween in een gebouw op de universiteitscampus. Ongeveer 700 mensen, waaronder agenten, studenten en beveiligingsmensen, hielpen mee met het doorzoeken van het gebouw. De overvaller werd niet gevat, maar de lokale inwoners spreken vol lof over iedereen die meegeholpen heeft.
Neergeschoten eend blijkt na twee dagen in koelkast nog te leven
Een Amerikaanse jager uit Tallahassee (Florida) had een eend geschoten en mee naar huis genomen. Achtereenvolgens had de jager het dier in de koelkast gelegd. De eendenschieter had de vogel geraakt in een vleugel en een poot, en veronderstelde dat het dier dood was. Na twee dagen opende zijn vrouw de koelkast en zag tot haar schrik een eend haar aankijken. De vrouw liet het dier naar een dierenarts brengen, die op zijn beurt het dier naar Goose Creek Animal Sanctuary heeft gebracht. De veearts sprak van een enorm sterke eend met een wil om te overleven.
wuh.. die van die eend vind ik wel vet en die van china is wel lachen dat zo veel mensen mee helpen _________________ Jaaa ik leef ook nog... was in winterslaap xD
SOMEREN – Een 40-jarige juf, Eri van den Biggelaar, laat haar leerlingen werken aan haar eigen grafkist. De vrouw heeft een ongeneeslijke vorm van baarmoederhalskanker en wil op deze wijze samen met haar leerlingen de dood onder ogen zien. Het lijkt een morbide idee maar ze geeft aan dat op deze wijze kinderen iets vertrouwder raken met een onontkoombaar lot waar we allemaal een keer voor staan. De kist wordt gemaakt van ruim honderd losse plankjes hout. Het ontwerp is door een collega, Eric van Dijk, gemaakt en is op het deksel na bijna gereed. Ook haar eigen drie kinderen werken mee aan de kist en thuis kan men er een stuk makkelijker mee overweg nu de familie eendrachtig naar het afscheid toeleeft. Eri wil ermee bereiken dat er op een open manier met de dood kan worden omgegaan, ze heeft de herinnering van de begrafenis van haar opa nog voor ogen en die eenzaamheid die ze destijds voelde wil ze andere kinderen besparen. _________________ *insert random T-Bag quote* <3
Leuk natuurlijk, die Esta-lezende dames met hun Prada-garderobe die op kantoor menen de lakens te moeten uitdelen. Maar eigenlijk willen deze meisjes niets liever dan lekker thuis de vuile vaat doen, stofzuigen, koters verschonen, met vriendinnen over hun eetstoornis telefoneren en zorgen dat om 18:00 uur de prak klaar staat voor mannie. Neen, dat zijn niet onze woorden, er is onderzoek naar gedaan. Jarenlang hebben ze gestreden voor gelijke rechten, maar wanneer puntje bij paaltje komt, kijken ze toch liever Catherine op de Rollatorzender in plaats van hun Mini One dan wel Audi A3 1.6 de file in te sturen. Sterker nog, carriere maakt hen doodongelukkig. Dus dames, inleveren die laptop en uit die halfhoge leren laarsjes, de kiddo’s wachten in de crèche. Met een beetje geluk is de Appie nog open. Kun je de baas vanavond eens lekker verwennen. Kan zijn dat ie wat later is...
Update: Kijk, dat bedoelen we nou. Moeder naar de uitzending van 'Life and Cooking', vader en zoon bijna verzopen bij het eendjes voeren. Haar schuld!
Bron: GeenStijl _________________ Just do what you have never done before... Klik hier voor de grotere versie | Ontwerp door Daan Design
Cabaretier en rechtenstudent Ewout Jansen 'mag geslagen worden of dood gemaakt volgens de Islam' volgens een woordvoerder van moskee Assoenna aan de Frederik Hendrikstraat in Amsterdam. Deze woensdag brengt Folia een uitgebreide reportage uit over de cabaretier, die wel vaker bedreigd wordt.
Steen des aanstoots is een klein onderdeel van een show die Jansen opvoert in de cabaretzaaltjes in het hele land. Hierin maakt hij enkele grappen over moslims. Dit komt hem vaak op negatieve reacties te staan uit de zaal, variërend van gescheld tot bestorming van het podium. In een poging een reactie te verkrijgen vanuit de moslimgemeenschap toog Folia naar moskee Assoenna in Westerpark. Een woordvoerder van de moskee verklaarde aldaar dat Jansen ‘volgens de Islam’ de dood verdient omdat hij grappen maakt over de Islam. De woordvoerder verklaarde ook nog spontaan dat Van Gogh 'gewaarschuwd' was voor het lot hem te wachten stond. _________________ Just do what you have never done before... Klik hier voor de grotere versie | Ontwerp door Daan Design
SYDNEY - Een Australische man heeft zichzelf weten te bevrijden nadat een haai hem al half had doorgeslikt. De 3 meter lange witte haai greep de 41-jarige duiker eerst bij het hoofd, waardoor diens neus brak.
Bij de volgende hap beet het roofdier in de torso, maar de Australiër vocht zich vrij en stak de haai in een van zijn ogen. Daarop konden zijn duikmaten hem in veiligheid brengen.
De man is met vleeswonden naar een ziekenhuis in Wollongong gebracht, meldde de Australische krant The Sydney Morning Herald dinsdag. _________________ *insert random T-Bag quote* <3
Nieuw voetbaltoernooi!!!
Het vaticaan heeft besloten een voetbaltoernooi te organiseren Het gaat allemaal om iets van de 'geestelijkheidscup' of zoiets en de paus heeft het verzonnen.... hij gaat ijlen volgens mij ik zoek het originele bericht nog wel op, kan hem niet meer vinden.. _________________
Nieuw voetbaltoernooi!!!
Het vaticaan heeft besloten een voetbaltoernooi te organiseren Het gaat allemaal om iets van de 'geestelijkheidscup' of zoiets en de paus heeft het verzonnen.... hij gaat ijlen volgens mij ik zoek het originele bericht nog wel op, kan hem niet meer vinden..
Ik heb laatst ook gelezen over dat het Vaticaan een nieuwe ploeg op zou gaan richten, maar dat was een grap (dit dus ook lijkt me).
Bloemenwinkel 30x beroofd
In de winkel van bloemist Auvaroza Abraham is dertig keer ingebroken sinds 2004. Volgens The New Straits Times is de bloemenwinkel in Kuching, Borneo Island, maar liefst vier keer beroofd in een maand. Auvaroza schat haar totaal verlies als gevolg van de inbraken op 56.300 dollar. Dertig keer is er aangifte gedaan bij de politie, waarna de politie slechts in drie gevallen een bezoek aan de winkel bracht. Nadat de winkel nog een keer beroofd werd afgelopen zondag besloot de eigenaresse niet naar de politie, maar naar de krant te stappen. Auvaroza deed dit omdat ze zich genegeerd voelde door de politie, die het laatste aangifterapport voor haar had opgesteld op 15 januari, nauwelijks een week voor de laatste inbraak. “Als dit de eerste inbraken zouden zijn geweest, zou het misschien een klein voorval kunnen zijn in ogen van de politie. Maar bij mij is meer dan dertig keer ingebroken”, liet Auvaroza weten. Ze vermoedt dat de inbrekers drugsverslaafden zijn, die ’s nachts vaak gezien werden rond de bloemenzaak. Auvaroza had een beveiligingsbeambte ingesteld, maar die nam binnen een maand ontslag, nadat hij door dieven in elkaar was geslagen.
Afgewezen minnaar bijt bemiddelende politieagent
Een 19-jarige man uit Kaapstad heeft zaterdag in Heerlen een agent in zijn hand gebeten toen die probeerde te bemiddelen tussen de man en diens ex-vriendin. Dat meldt de politie. De afgewezen minnaar had zich in de auto van de vrouw verschanst nadat zij hem de bons had gegeven. De Heerlense waarschuwde de politie, die de man verzocht uit de auto te komen. Toen hij na verschillende verzoeken van de politie het voertuig nog niet wilde verlaten, opende een agent een portier om de man met zachte drang te verwijderen. Daarop sloeg de Zuid-Afrikaan de agent en beet hem in zijn hand. De man die zaterdag nog naar zijn geboorteland zou terugvliegen, moet zijn reisplannen nog even uitstellen.
Gokker na tien jaar met elke dag dezelfde gok eindelijk rijk
Een gepensioneerde man die tien jaar lang elke dag dezelfde weddenschap plaatste bij de hondenrennen, heeft eindelijk geluk gehad. De Brit, die 15 euro had ingezet, ging naar huis met een winst van 217.000 euro. De man, die anoniem wenst te blijven, wist bij acht races telkens de juiste winnaar te voorspellen. "Dit is fenomenaal. Het is bijna hetzelfde als voorspellen waar de bliksem zal inslaan," zegt een woordvoerder van de renbaan. "Niet zo fenomenaal, omdat ik al tien jaar lang elke dag dezelfde weddenschap plaats. En ik heb wel af en toe iets gewonnen, maar nog nooit zoveel," aldus de tevreden man.
Een Amerikaan die bijna zijn halve leven in de gevangenis heeft gezeten voor misdaden die hij niet heeft begaan, komt waarschijnlijk dinsdagavond vrij. Een DNA-test heeft uitgewezen dat de man, Willie Pete Williams, in april 1985 niet de vrouw ontvoerd en verkracht heeft die hem als schuldige aanwees. Het openbaar ministerie in Fulham County in de staat Georgia heeft dat maandag bekendgemaakt. Dat Williams ten onrechte werd veroordeeld tot een gevangenisstraf 45 jaar werd aan het licht gebracht met hulp van het Georgia Innocence Project, een groep mensen die zich inzet om onschuldigen vrij te krijgen. Williams heeft altijd volgehouden onschuldig te zijn.
Da's wel heel genaaid
Een 28-jarige gedetineerde is uit de gevangenis van Darmstadt ontsnapt. De man, Max Friedener, was veroordeeld wegens fraude maar had weinig trek om zijn rechtmatige straf uit te zitten. Hij verzon een vrij originele manier om zich te bevrijden, toen hij in de postruimte een flinke doos zag nam hij zijn kans waar en kroop in de doos. Nietsvermoedend werd de doos in een bestelbus geladen en tijdens een stop wist Friedener ongemerkt uit de bus te komen. De ontsnapping werd pas bemerkt toen de postbode de doos wou afleveren, hij zag een groot gat erin en waarschuwde de gevangenis dat er iets niet in de haak was. Friedener is nog steeds voortvluchtig al is de politie naarstig op zoek naar de fraudeur. _________________ *Probeert de komende 13 weken zonder Prison Break door te brengen*
Michael: Let's go.
Dat van Paris Hilton is pas geweldig Het is haar verdiende loon dat ze de cel in moet!! alleen 45 dage is nog kort _________________ Sara: I was part of your plan. Was it all an act?
Michael: At first, yes. I needed to be here. But then I wanted to be here. With you.
Sara: Right.
Michael: And it's killing me to know that you'll never believe that. Whatever you may think of me...this is about Lincoln. Don't make him pay for my mistakes.
Kassiers dragen luiers omdat ze geen pauze krijgen
De kassiers van een supermarktketen in Chili mogen van hun baas geen pauzes nemen tijdens het werk. Ze mogen hun kassa niet verlaten tijdens hun acht uur durende shifts. Sommige kassiers dragen daarom zelfs een pamper, omdat ze bang zijn dat ze zullen worden ontslagen als ze een plaspauze nemen. De klachten worden nu opgevolgd door de grootste arbeidersorganisatie van Chili, die meteen aan de overheid gevraagd heeft om actie te ondernemen in de zaak.
Slachtoffer overval naakt vastgelijmd op hometrainer
Een Zuid-Afrikaanse man werd na een overval bij hem thuis gedwongen om zich uit te kleden, waarna de overvallers hem op zijn hometrainer vastlijmden met sterke lijm. Ook zijn mond werd urenlang dichtgelijmd. Intussen roofden de overvallers zijn huis leeg en deden ze zich tegoed aan zijn beste whisky. Het slachtoffer werd op straat meegenomen door de overvallers en moest hen naar zijn huis leiden. De man zat drie uur lang vast en de hulpdiensten hadden chemicaliën gemengd met vaseline nodig om hem los te krijgen.
Lullig... _________________ Just do what you have never done before... Klik hier voor de grotere versie | Ontwerp door Daan Design
Deze jongen is echt dom!
ROTTERDAM - Een 18-jarige jongeman uit Bergschenhoek kon vrijdag, een dag nadat hij zijn rijbewijs had gehaald, het pasje reeds inleveren bij de politie. Dat heeft de politie zaterdag laten weten.
Politieagenten zagen de jonge automobilist vrijdagavond op de A16 langsscheren met een snelheid van 158 kilometer per uur waar 100 kilometer per uur is toegestaan.
De politie zette hem in Dordrecht langs de kant gezet, waar hij zijn rijbewijs moest inleveren.
(dit is btw mijn 100ste bericht) _________________
14-jarige stak treincoupés in brand
Een 14-jarige jongen uit Delft heeft bekend dat hij begin deze maand brand in een trein gesticht heeft.
Machinist
Daarbij gingen twee coupés in vlammen op. De machinist moest naar het ziekenhuis omdat hij ademhalingsproblemen had. Alle passagiers kwamen met de schrik vrij. Volgens de NS bedraagt de schade ongeveer 800.000 euro.
Levensgevaarlijk
De NS eist een schadevergoeding van ongeveer 50.000 euro. "Deze mensen hebben het leven van onze passagiers in gevaar gebracht en dat pikken we niet", aldus een woordvoerder van de Nederlandse spoorwegen.
En daar gaat je zakgeld _________________ Just do what you have never done before... Klik hier voor de grotere versie | Ontwerp door Daan Design
Gevaarlijke schutter
Bij wijze van 'leermoment' hadden hun leraren en begeleiders een verrassing in petto: de kinderen kregen te horen dat er een gevaarlijke schutter in de buurt was. Een van de leraren trok vervolgens een capuchon over zijn hoofd en rammelde opzichtig aan de deuren.
Doodschieten
De leerlingen van elf en twaalf jaar oud kregen te horen dat het niet ging om een oefening. Zij moesten in het donker onder stoelen en banken duiken en dachten dat er iemand op het punt stond hen dood te schieten. Na vijf minuten werd het 'spelletje' beëindigd. De kinderen bespraken vervolgens met hun leraren wat ze in een echte situatie anders zouden doen.
Not-amused
Ouders zeiden 'not-amused' te zijn, zo schreef de krant New York Times. Sommige kinderen lagen te huilen en te jammeren en dachten echt dat ze dood zouden gaan. Zeker na de moordpartij in Viriginia van afgelopen maand, waarbij een student meer dan 30 mensen doodschoot, zagen de betrokkenen de lol van de les niet in.
Idd, dat is toch niet normaal, die leraar die dat heeft bedacht is echt een halve idioot, _________________ Just do what you have never done before... Klik hier voor de grotere versie | Ontwerp door Daan Design
OMG. Ik zou half in mijn broek pissen als ik daar zat. Of juist mezelf opofferen voor mijn klas.
Ligt eraan hoe ik me voel _________________ **
If I could dream at all, it would be about you.