wat vind jij van de stakingen die der zijn voor 1040 op school
goed, net zolang actie voeren tot dat het word verminderd
68%
[ 13 ]
echt belachelijk, ben het eens dat de aantal uren worden verhoogd
0%
[ 0 ]
ik heb een andere mening hierover dan bovenstaande
31%
[ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 19
MisSxScofield
Geplaatst:
za nov 24, 2007 3:49 pm
Lincoln Burrows
nou mensen het is jullie waarschijnlijk allemaal wel opgevallen op het nieuws of misschien op jullie scholen...de staking tegen het verhogen van het aantal schooluren per jaar. ik vond het wel een opmerkelijk iets zo doende deze poll geef even aan als je gestemd hebt waarom je juist voor deze keus hebt gemaakt. _________________
ik zelf heb een andere mening hierover,,ik kan de stakingen aan de ene kant wel begrijpen maar ze doen het niet op een goede manier ze maken het van kwaad tot erger doordat ze dingen gaan vernielen enzo, en ik heb zelfs gelezen dat een cameraman op zijn hoofd is geslagen, dat hoort echt niet bij een staking...,,maar stel dat het niet veranderd wordt vind ik wel dat ze die uren ook welgoed moeten benutten want ik zelf zit op een mbo ook meestal tot een uur of half 5 en echt veel leer je niet...daar moet die regering ook eens bij stil staan wat ze dan precies willen gaan invoeren voor die extra uren _________________
oehoe was vette staking bij mij op school door alle klassen in de 1e pauze.. ik deed eerst niet meej (heeft toch geen zin moet dit jaar examen doen) maar hele school plein stond vol,, toen ging iedereen naar het gemeente huis daar kwamen de andere 2 grote scholen van de stad.. hele markt pein stond vol.. gooien met eieren.. wethouder heeft ze toe gesproken haha
dus lkkr om 12 uur naar de mc gegaan lkkr geen les hele school was doos hahah
ma vind wel terecht,, maar niet op de manier hoe het in amsterdam gaat enzo alles stuk maken _________________ kellerman: What is that, Faith?
Linc: Yeah That's Faith!!
Weet niet of het alleen op de middelbare is, maar heb er op het CIOS niks van gemerkt.
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik zit dinsdag tm vrijdag van half 9 tot 5 op school. en maandag heb ik stage in rotterdam en ben ik van half 7 tot half 9 savonds van huis.
ff uitrekenen, zal maandag ook maar als 8 uur rekenen.
dus per week 40 uur.en na even vakanties ervaf gehaald te hebben ben ik erachter gekomen dat ik 43 weken naar school ga.
Resultaat: 40 uur*43 weken=1720 uur per jaar.
Ik weet dus niet of je hebt gestaakt, maar als je denkt dat je het nu al zwaar hebt ga dan geen CIOS mbo+ doen. _________________ Just do what you have never done before... Klik hier voor de grotere versie | Ontwerp door Daan Design
die leraren keken ons echt zo raar aan , en toen zijn we met de hele school naar de LTS gelopen (dat is een andere school vlak bij onze school ) en die hebben we ook allemaal naar buiten geroepen. alleen er is wel een jonge opgepakt door de polite omdat hij allemaal tegen de raam aan sloeg en met vuurwerk zat te gooien.
maar nu gaan we het maandag weer doen, alleen nu is het dan wel beter afgesproken, nu mag er geen vandalisme, geweld enz worden gebruikt. dus ik denk wel dat het gaat lukken! dat hoop ik tenminste ooh en trouwens ze willen dat ook op andere shcolen invoeren, want mijn zus die is 18 en die zit op een school in den Bosch (geen middelbare school ) en zij zei dat ze dat daar ook wouden doen.
ik denk dat het staken niet echt gaat helpen. Het is natuurlijk wel goed om duidelijk te maken dat het gewoon idioot is maar de regering zal het niet kunnen schelen. Opzich moeten jullie ook niet zeuren over tot 5 uur naar school ik moet bijna iedere dag tot 5 uur naar school morgen zelfs tot 9 uur maar voor middelbare scholieren is het opzich wel rot.. vooral die 1040 uur..
dr schijnt ook nog een petitie voor rond te gaan _________________ Jaaa ik leef ook nog... was in winterslaap xD
Bij ons was het vrijdag ook staken. In het begin ging het vrij normaal totdat de leraren alle hekken dicht hadden gedaan en iedereen erover heen begon te klimmen. De leerlingen liepen de straat op en stopte auto's, klomen erop. Toen kwam er een bus aan. Daar gingen er een paar naar binnen en een paar opstaan. De bus is toen vernield. Dit vind ik echt te erg. Dit heeft natuurlijk totaal geen nut voor het idee van de staking. En de school komt in kwaad daglicht.De mensen werden zo boos omdat ze niet weg mochten en toen gingen ze maar vernielen. De politie heeft 5 mensen opgepakt. We waren wel vrij want de directeur dacht dat het te gevaarlijk werd voor leerlingen die er niets mee te maken hadden. Maandag gaan ze waarschijnlijk weer... Maar waarschijnlijk is er dan al meteen politie. Ik denk dat dit staken geen nut heeft omdat ze pas woensdag gaan praten over de 1040 lesuren _________________
Wow, ik ben vandaag geweest. Eigenlijk zou het niet doorgaan, maar ja. Als eerste gingen er veel mensen met eieren gooien, en auto's bekogelen enzo. Later begonnen ze ook nog met vuurwerk te gooien en rookbommen af te steken. Een jongen van mijn school is nu opgepakt, geen idee wat er daarna is gebeurt met hem... De politie was er al van tevoren, maar later kwam de ME ook nog Iedereen rende snel weg, ik vond het best eng.
bij ons zou het eigenlijk vandaag ook weer zijn.
maar het ging niet want we konden niet naar buiten.
de congierges stonden bij alle deuren.
en ze gingen voor niks bij die deur vandaan.
de politie was er s'ochtends al en heeft gewacht tot er iets gebeurde.
maar er is niks gebeurd.
als de regering het zo laat hoe het nu is en dat beslissen ze volgens mij woensdag mogen we naar den haag en alles doen.
op eigen kosten onder schooltijd naar denhaag.
(school is in best).
nou wy gingen ook staken hier.. ik dacht ach wat een onzin dat is loze drijgementen en verder niks.. maar tot myn verbazing stond het schoolplein vol
naja leuk aardig bel ging ik ging naar myn les vond het nogal onozel..
opeen allemaal gescheeuw :S dus ging ik maar eens naar buiten en ja hoor alles als een op holgeslage kudde stieren alle kanten oprennen over die hekken klimmen etc. naar het gemeente huis eiere gooien kortom een onozele actie maargoed.. we hebben een school aan ons vast zitten en wat doen die leraren nouw :S gaan ze die kindern OPSLUITEN deamn dat doe je tog ook niet .
verder vind ik het staken wel nuttig maar niet perce want we hebben alleen ons zelf dermee xD _________________ No one can outrun their destiny..
nou,,dacht ik een live actiefilm te zien waren de hekken gesloten van die scholen lol ze konden er niet uit..maja des te beter voor de regio anders had er volgesn mij niet veel meer overeind gebleven hiero lol ik zat net ht nieuws te bekijken...wtf! die gaste waren vandaag echt op sommige plaatsen compleet van de pot gerukt... echt niet normaal meer hoe erg dat wel niet was ze hebben van alles vernield, en alle dingen die hierboven al zijn vernoemd..was wel ff lache om te zien op de tv met die waterkanon dat ze overhoop werden gespoten en zo,,,maar ze mochten niet al te hard in grijpen las ik op internet,,nou ik vind ook al zijn eht minderjarige hup aan pakken die handel het wordt echt van kwaad tot erger... als ze al rookbommen en vuurwerk gebruiken...straks komen ze met eigenhandgemaakte vuurwapens of wat dan ook,, dit is echt geen staking meer dit is gewoon relschoppen met geen enkel doel... _________________
maar ze mochten niet al te hard in grijpen las ik op internet,,nou ik vind ook al zijn eht minderjarige hup aan pakken die handel het wordt echt van kwaad tot erger... :
Ja, maar wat denk je als je morgen 1 de krant leest:
Politie verwond twaalfjarige jongen ernstig met waterkanon na staking op schoolplein.
Reken maar dat de politie dan problemen krijgt (niet alleen met hun image...)
Ze mogen niet te hard ingrijpen (Al zou het soms wel moeten idd) _________________ Just do what you have never done before... Klik hier voor de grotere versie | Ontwerp door Daan Design
Sara: Right.
Michael: And it's killing me to know that you'll never believe that..