Eens zien of het klopt Bij mij klopt het namelijk totaal niet, ik slaap meestal op m'n buik of in foetushouding, maar ik ben niet verlegen en kritiek kan ik redelijk goed hebben
Slaaphouding verraadt persoonlijkheid Wetenschappers denken dat de houding waarin iemand gaat slapen een belangrijke aanwijzing geeft de persoonlijkheid van de slaper. Het "Sleep Assessment and Advisory Service" analyseerde 6 gebruikelijke slaaphoudingen en ontdekte dat bij elk van deze houdingen een bepaalde persoonlijkheid paste.
De 6 gebruikelijke slaaphoudingen en hun karaktereigenschappen zijn:
Foetus.(41% van de mensen slaapt in deze houding)
Opgerold in zijlig. In deze houding ligt twee keer zoveel vrouwen als mannen. De persoon is hard van buiten , zacht van binnen. In eerste instantie verlegen, maar daarna ontspannen.
Boomstam.(15 %)
Slaapt in zijlig met beide armen langs het lichaam. Sociaal en makkelijk in de omgang. Hoort graag ergens bij en is niet bang voor vreemden.
Smacht. (13 %)
Zijlig met beide armen voor het lichaam. Deze slaper heeft een open karakter, maar is ook achterdochtig. Heeft tijd nodig om tot een standpunt te bepalen, maar wijzigt dit dan zelden.
Soldaat. (8%)
Ruglig met beide armen langs het lichaam gepind. Rustige en gereserveerd persoon. Houdt niet van drukte, stelt hoge eisen aan zichzelf en anderen.
Vrije val. (7%)
Buiklig met beide handen rond het kussen. Kuddedier. Is snel nerveus en kan slecht tegen kritiek en extreme situaties.
Zeester. (5%)
Ruglig met beide handen omhoog op het kussen. Deze slaper maakt makkelijk vrienden. Is behulpzaam en een goede luisteraar. Staat niet graag in het centrum van de belangstelling.
Zeester, ligt heerlijk
en de uitleg klopt ook _________________ Just do what you have never done before... Klik hier voor de grotere versie | Ontwerp door Daan Design
Die van mij staat er niet precies bij, al lijkt het wat op de vrije val... alleen hou ik m'n armen ook als een boomstam naast me. The best of both worlds Kortom ik lig er als een dooie bij, lol! _________________
Smacht het meeste, ben erg open persoon en vertrouw mensen niet te snel. Ben ook iemand die strak bij z'n standpunt blijft en niemand die dat kan veranderen _________________ "Hi I'm NOT Lance, and I'm NOT an addict"
Leeftijd: 108
Foetus
Vrije val
Zeester
Ik ben helemaal niet verlegen en ik kan goed tegen kritiek dus dat klopt allemaal niet maar dat van die zeester klopt wel kan misschien omdat ik zo het vaakste lig ofzoo
xx _________________ **
If I could dream at all, it would be about you.
Je lichaamshouding enzo heeft wel wat met je psychologie te maken, dus ook je slaap houding wel lijkt me dan heel logisch, maar het zal niet zo simpel zijn als de uitleg van die site _________________ "Hi I'm NOT Lance, and I'm NOT an addict"
Ik geloof zeker wel dat je lichaam heel veel verraadt over wie je bent en je lichaamstaal/-houding dus ook, maar die houdingen zijn nogal kortaf. Er zijn zoveel meer manieren om te liggen, dit is te beknopt en daardoor klopt het vaak niet denk ik
bij mij is t een beetje een mix van de foetushouding en die smachthouding ofzo maar als ik die persoonlijkheids dingetjes leest klopt t wel aardig _________________ Jaaa ik leef ook nog... was in winterslaap xD