“Niet omkijken, schatje, gewoon doorlopen!” Sucre trok Maricruz mee aan de hand. “Fernando, ik kan niet meer. Ik ben moe.” Ze waren al minutenlang op de vlucht voor Mahone, maar konden hem niet van zich afschudden. Sucre en Maricruz liepen het eerste steegje in dat ze tegenkwamen. Het was een doodlopend steegje waar niets anders te zien was dan enkele vuilbakken en een viertal achterdeuren. “Wat nu, Fernando?” ”Verstop je hier, achter deze vuilbak, dan kijk ik of ik geen deur kan openkrijgen.” Sucre wachtte bij Maricruz tot ze zich veilig achter een vuilbak verstopt had, en haastte zich naar een deur.
Mahone raakte stilaan het spoor van Fernando Sucre bijster. Hij vervloekte Bill Kim, die ervoor gezorgd had dat Mahone de ex-gevangene was kwijt geraakt. Daar was Kim goed in, hem bellen op de meest slechte momenten, keer op keer. Mahone schopte al vloekend op een steentje dat op zijn weg lag. Het steentje vloog richting het steegje.
Sucre en Maricruz kwamen het huis binnen. Ze bleven voor de glazen achterdeur staan. Maricruz omhelsde Sucre. “Ik was zo bang! Ik dacht dat hij ons te pakken zou krijgen!” Sucre wreef stilletjes over Maricruz haar rug. “Hier ben je veilig, Mari. Hier ben je…” Sucre schrok als hij Mahone voor de deur zag staan. Mahone richtte zijn pistool op Maricruz, die voor Sucre stond. “Wat? Wat is er, Fernando?” “Als ik het zeg, verstop je je zo snel mogelijk binnen in het huis.” “Waarom, wat gebeurt er allemaal?” Maricruz draaide zich om, en zag Mahone staan. Doordat Maricruz haar verplaatst had, kwam Sucre weer binnen bereik van Mahone. “Nu!” Maricruz vluchtte naar binnen, gevolgd door Sucre.
Een luide knal ging. Het glas van de achterdeur viel in kleine stukjes op de grond, net zoals Sucre. Hij kwam hard op de grond terecht. “Fernando!” Maricruz keerde zich om, en zag Sucre liggen. Toen Maricruz bij Sucre knielde, zag ze pas hoe erg het was. Hij was geraakt door een kogel. De kogel zat in zijn borst, veel te dicht bij zijn hart. “Niet doodgaan, Fernando!” Sucre opende zijn ogen. “Mari… cruz.” “Blijf bij me, Fernando! Doe het voor onze baby! Doe het voor mij!” “Zorg goed voor… de baby.” Bij elk woord kreeg Sucre meer moeite om adem te halen. “Fernando, nee!” “Ik… hou… van… je…” Sucre ademde zijn laatste adem uit. “Nee!!!” Maricruz nam Sucre in haar armen, en begon te hard te wenen. Toen ze haar hoofd terug ophief, zag ze agent Mahone voor de deur staan. Hij keek haar aan, draaide zich om, en stapte weg. Zijn taak was volbracht. _________________
Heb je dit zelf verzonnen? _________________ " Gretchen: You'll get a call in five minutes telling you where to meet next. And when the exchange is over, and LJ is safe, you and I are gonna spend some quality time.
Michael: When the exchange is over, you better run for your life.