Wat vinden jullie van zelfmoord plegen? ken je iemand die dat gedaan heeft? Heb je er zelf ervaring mee?
Praat hier over zelfmoord plegen en wat erbij hoort .
Ik vind dat je dapper moet zijn als je zoiets durft te doen maar wel jammer dat je geen andere uitweg kan zien en alleen zelf moort kan plegen.
Ik zou het nooit doen omdat ik het niet kan en daar te laf voor ben gelukkig
Lijkt me niet een kwestie van laf zijn, eerder van een gezond verstand (ook al mag je niet te snel oordelen over zulke dingen).
Ik vind dat dit (meestal) de slechtste oplossing/ uitweg is die je maar kan kiezen. Vaak wordt zelfmoord ook wel egoistisch genoemd, waar ik het in de meeste gevallen ook mee eens ben
2 weken geleden heeft een meisje hier in de buurt zelfmoord gepleegd, ze is voor de trein gesprongen. Echt heel erg, ze was net 14. _________________ .
jaa heel erg, ik ken ook iemand die zelfmoord heeft gepleegd,
ik zat op de bassisschool met een jongen in de klas en zijn moeder deed bij ons altijd de overblijf, (toen woonde ik ook nog in den haag) en ik hoorde half jaartje geleden dat ze beetje gek was geworden ofzo en dat ze in een gekke huis zat, ze heeft een keer geprobeert zelfmoord te plegen door de polsen door te snijden, maar dta was mislukt want ze vondne er op tijd en naar ziekenhuis enzo, toen in dat gekkenhuis ofzo had ze schoenen aan met veters, heeft ze zichzelf opgehangen met die veters van der schoenen in dat tehuis :O ik wist egt nie wat ik hoorde, ze was altijd oz aardig en vrolijk _________________ http://img139.imageshack.us/img139/1096/michaelscofieldcopy1yz.gif
Ik ken ook iemand die zelfmoord heeft gepleegd, is dit jaar gebeurd, was een vader van iemand bij mij uit de klas, die had last van een ziekte, waardoor hij altijd heel veel last had van zijn spieren, nou viel dat soms nog wel eens te onderdrukken door medicijnen, maar hij had er zo'n last van dat hij zich op zolder heeft opgehangen, toen kwamen ze thuis lag er een brief op tafel waarop stond, dat ze niet naar zolder mochten gaan.. Echt vreselijk _________________
jaaa dat verhaal heb ik ook gehoort , was dat dan misschien ook dat en van die zoons naar boven ging en de duer zat dicht en dat ie hem openschokt en toen de deur open was zag die ze vader dan hangen en wiebelde een beetje heen en weer vanwege die deur :O ??? want dat was een hele verre familie van mij ook ongeveer een jaar geleden :O _________________ http://img139.imageshack.us/img139/1096/michaelscofieldcopy1yz.gif
Ik vind het maar zwak want je laat al je problemen achter, dus je hebt het lef niet voor op ze opte lossen, en je laat natuurlijk je familie & kennisen achter die dan soms met jou problemen zitten & vooral problemen hebben met van waarom jij dit hebt gedaan... _________________ http://i7.tinypic.com/21ctmig.jpg
bij mij op school was een gymleraar voor de trein gaan staan met ze fiets en die liet een vrouw en een klein kind achter echt erg man
en mijn vader die werkte vroeger bij de spoorwegen om die sporen te maken en toen zag ie ook iemand voor de trein springen zag je het hoofd van die persoon tussen dat wiel inzitten en al die ingewanden waren in gort
nou ik vind dat je dan echt niet spoort als je voor zo iets in staat bent....kijk want sommige mensen hebben k*nker of een andere ziekte en die willen nog niet dood maar die kunnen der niets meer aan doen ...en zo'n iemand die nog een heel leven voor zich heeft die maakt er gewoon een eind aan terwijl die enkelt wat problemen heeft die opgelost kunnen worden.
Ik vind niet dat je iemand die dat doet laf, egoistisch of iets mag noemen. Vaak zij die mensen ZO depressief dat ze geen andere uitweg meer weten.
Dat ze mensen achterlaten weten ze heus wel, maar de pijn die die mensen hebben zijn zo erg dat voor hun dat waarschijnlijk de enige oplossing is.
Voor hun is dat geen probleem dat eigenlijk opgelost kan worden. Ik denk dat mensen die hiertoe in staat zijn zo in de war zijn, en zoveel pijn hebben, dat zelfmoord voor hun de enige uitweg is.
Het enige wat ik kwijt wil is dat ik weet waarover ik praat. Niet bij mezelf gelukkig, maar wel bij dierbaren...
bij mij op school was een gymleraar voor de trein gaan staan met ze fiets en die liet een vrouw en een klein kind achter echt erg man
en mijn vader die werkte vroeger bij de spoorwegen om die sporen te maken en toen zag ie ook iemand voor de trein springen zag je het hoofd van die persoon tussen dat wiel inzitten en al die ingewanden waren in gort
nou ik vind dat je dan echt niet spoort als je voor zo iets in staat bent....kijk want sommige mensen hebben k*nker of een andere ziekte en die willen nog niet dood maar die kunnen der niets meer aan doen ...en zo'n iemand die nog een heel leven voor zich heeft die maakt er gewoon een eind aan terwijl die enkelt wat problemen heeft die opgelost kunnen worden.
ik denk niet dat het enkel wat problemen zijn die zo opgelost kunnen worden.
Voor hun zijn het zulke grote problemen dat ze gewoon geen andere uitweg zien.
mensen die zelfmoord plegen doen dat vaak stiekem en ze zijn psygisch al echt mega ver weg...
anders kan je zoiets niet doen..
ik en iemand die t gedaan heeft bij ons in de straat heeft een vrouw eerst haar drie kinderen om het leven gebracht niet rustig maar met grof geweld en daarna is ze 's ochtends voor de goederen trein gesprongen! _________________ RG_ ™ is Medemogelijk gemaakt door Papa en Mama ت
ik ken meerdere mensen die bij ons in de omgeving zelfmoord hebben gepleegd.
ik vind dat je daar lang over kunt praten , maar je komt er toch uit dat het echt een laffe manier van vluchten is
toch is het anders als je zelf voor zo'n keuze staat